På en øde øy

07.12.2013 21:26

I helga har jeg bosett meg på øde øy. En øde øy i snøkavet. Det er vinter Norge. Vinduene er dekt av snø. Inne er det varmt og godt. Kaster vedskier inn i ovnen. Jeg fryser ikke. Jeg har det varmt i godt i mitt innsnødde paradis. Min tilværelse på en øde øy i snøkavet. Godt ikke å må noe, bare være. Nyte en innesnødde tilværelse.

Det er lørdag. Mer presis lørdagskveld. Nyter rødvin, lenge siden sist. En helg snødd inne er ikke så ille. Absolutt ikke.

Snøen forsvinner, våren rinner - men aldri mer en innesnødd helg i desember. Aldri mer en helg som en øde øy. Men jeg unner alle en helg på en øde øy, en øde øy i desember.

Og snart er det jul. Med folk og med lys. Da er den øde øya i snøkavet forlatt. Da er framtida her. Men akkurat nå er det nå. Bare nå, uten jul, uten framtid. Bare høre på vinden som uler, bare være akkurat her. Ikke bekymringer for snø, ved, piggdekk  og verden. Bare være inne i varmen. Legge ved inn i ovenen. Bare være i en pause i tilværelsen.

Innesnødd.

Tema: På en øde øy

Ingen kommentarer funnet.

Ny kommentar

Kontakt

Ingvild Bakk 6690 AURE 922 14 171 ingvildbakk@hotmail.no